Sunday, November 23, 2008

回家,文德甲

这星期回家有点特别,本来是搭巴士的,结果把票卖了,坐VVIP私家车,享受first class service,有东西吃,可以anytime上厕所,还有人聊天,朋友辛苦你了, 谢谢!哈哈,关灯驾驶这种事情虽然刺激,不过下次不好这样咯,其实还蛮危险的,不懂为何我回叫你这种危险动作 ^^

回来拜我爸的三七,二十一天了,好快哦。你在那过得还好吧?在新家坡工作的时候,两个多月才回来两次,回到来大部分时间没留在家,和朋友出去,打球啦,喝茶啦,就是没和你多聊几句。第三次回来,你已经躺在医院昏迷不醒,然后就这样离开了。那段时间里,我每次从新家坡赶回来都抱着你会醒过来的希望,进ICU看你,你也仅仅醒过来看我一次,唯一一次你认得我会叫我,没想到也是最后一次了。妈告诉我你在世常时问,我几时会回家,干嘛要去到那么远工作。当初答应自己一个月至少要回家两次,我有回Malaysia可是偏偏没回家。现在回想起来还真讽刺,应该做的都没做到。今天回到来,家还是原来的家,可是你已经不在了。真是年年岁岁花相似,岁岁年年人不同。说真的,这会是我一生最大的遗憾,虽然妈没说什么,我是很自责很内疚。在病房时我说不出口,我怕我会控制不了自己的情绪,现在心情平伏了点,是迟了些。爸,在你离开的前两个月,我没有陪在你身边,对不起。

这段日子过得不容易,还好亲戚都给与精神上的支持,没有你们我真的不敢想象,我们要怎么挨过去,尤其是我妈,谢谢你们。还有谢谢朋友的关心,虽然只是一句简单的问候,但在最难熬的时候,原来这可以是那么温暖的。谢谢远在国外的朋友,谢谢你们的来电,谢谢第一个打给我的朋友,你让我觉得很窝心,谢谢那些在我家办丧礼时打给我的朋友,谢谢在我爸丧礼出现的朋友。你们让我感觉到什么叫友情,谢谢你们的心意。

经过这次的事情,让我看清楚让我想通了很多其实我一早就应该发现的事情。亲情,友情,爱情。我想我是真的看透了吧,我发现亲情的可贵,友情的真挚。曾几何时,我很渴望,很想尝试认真发展一段感情,但原来我清楚知道自己还没准备好,尤其是在这事情过后。哈哈,事实是,我并没有女朋友,女性朋友倒是很多。或许是因为我想太多了吧。不过说来奇怪,我身边的女性朋友条件都不差,怎么都还是单身贵族呢?难道是男士们都瞎了眼?

我现在只希望我家人能平平安安,健健康康,爸,你要保佑我们哦。希望妈可以过得好好的。

13 comments:

Likchun said...

wa, dun play play leh, got many animals on the road leh, is there ntg nothing else that u miss in this world?

Josephine Tang said...

要珍惜生命啊~你妈妈很需要你们每一个孩子都健健康康的!亲情永远是无法取代的!不要在让自己留下遗憾...父母需要的也只不过是孩子们的关心~

加油吧!我相信你妈会为了你们而好好活下去的!

li said...

"不过说来奇怪,我身边的女性朋友条件都不差,怎么都还是单身贵族呢?难道是男士们都瞎了眼?"
hahahhaaa....this sentence is hilarious!
uhmm...good q. ya, jus strange..we r not tat critical, are we? ery1 enjoy being single now, i guess..haha
perhaps ery1 is waiting for the day of our 10-yr promise..?!good for u, shien~!hahhaa

k e l l y said...

uncle, are you ok? or too lonely there? why suddenly become so 感性?not like you at all. please find those people in little island to cheer you up. if still very lonely, come back home often la. haha.

ling ying said...

yoh...i almost forgot v have 10 years promise alr...shien, r u really waiting for the day approaching? and who do u mean by 男士们? including u as well? haha...

come back often la, kelly is offering, i think she can provide "something" u lack of over there...kakaka

honestly i can sense tat u feel very sorry to ur dad, but everything passed...come on, cheer it up!

Alferd said...

lik, i know how danger it is la, tat's y i said no next time ma..of coz i miss a lot of things in the wonderful world la..baru 22now(going to 23),still wanna try lots of new things lo

yan, agree with wad u said..know about this long time ago but just put in mind after my dad is gone.失去了才懂得珍惜啊

li, y i din laugh like you when i was writing ler, lack of sense of humour >.< Wa,dun wait for the 10- years promise lo, enjoy until 27 years old enough la..start falling in love in 30 years old, how old i can hug my grandson ah?

kelly, when u went through sth like me, u will understand how i feel la. NOT LONELY! Just a bit bored staying in spore without a PC..NTH TO DO O @.@ Call back to msia also exp, especially when i m dam poor now..

ly, how good as u got time to have a look in blog, i tot u r busy 24/7? haha, wad do u mean tat kelly can offer 'sth' tat i need? u dun mention clearly later ppl simply think, u responsible for it? about the 10 years-promise, it is really too long la, if u r lucky, u might have dunno how many child by tat time lo..look around urself, probably there is someone waiting for u at somewhere..

li said...

seem like many of us think that 10-yr is such a long yr to go, so do u guys wana change it to 27 yrs old? it sounds scary since it's only 4-5 yrs frm nw...hahahhaaa

fatty_kiong said...

feel like crying when saw ur blog...

b tough, my fren, i know wil can b...

Alferd said...

li, nothing to be scared la, it is just a part of our life. 4-5 years time is long enough, many things can happen during this period lo..who knows if i suddenly receive ur wedding invitation card next month right?

kiong, honestly i did cry a bit when i wrote this, especially when i recalled back things related to my dad. Luckily li online at the right time, i chat with her then focus on other things. No worry, everything will be fine..but i wana announce one more thing here..I AM UNEMPLOYED SOON..sweat.

li said...

I'm glad that i was there at the right time. btw, r u serious? wat happen?

ling ying said...

hey shien, i tot u posting a blog regarding unemployment...tats y i enter ur blog...yuan lai just a small column here, cheh...

dun worry too much la...everything ll be all right, nx time come back i treat u a meal la...tats all i can do for u, haha

Freda Foong said...

when i read ur blog...
feel i just like ur b4~
haiz...
after read ur blog maybe i should always back home~

Alferd said...

haha..family will always give you the major support no matter how bad is the situation ^^

spend more time with your family ba..btw, who r u ya svMm3r